Dbaj o kręgosłup każdego dnia

Dbanie o kręgosłup nie wymaga specjalnych drogich zabiegów. Żeby nasz kręgosłup był w dobrej kondycji wystarczy poświęcić mu czas trzy razy w tygodniu wykonując parę prostych ćwiczeń. Wystarczy wykonywać te ćwiczenia systematycznie aby kręgosłup nam podziękował.

Parę ćwiczeń, które można wykonać w domowym zaciszu przygotowała dla Was terapeutka i trenerka w Chill City SPA

PAMIĘTAJ! 

Podczas każdego ćwiczenia napinaj brzuch tak aby “ przykleił się do kręgosłupa “ i kontroluj oddech.

  • połóż się na plecach – najlepiej na macie, a jeśli nie posiadasz maty, wystarczy rozłożyć koc na podłodze – nogi ugięte, ręce luźno wzdłuż ciała. Unosimy powoli biodra tak aby biodra tworzyły linie prostą z tułowiem. Napnij pośladki i brzuch i nie wypychaj bioder do przodu.

Wytrzymaj kilka sekund. Wykonaj 15 powtórzeń.

  • połóż się na brzuchu – ręce nad głową, nogi wyprostowane. Unieś prawą nogę i lewą rękę najwyżej jak potrafisz i wytrzymaj 5 sekund, postaraj się aby głowa była przedłużeniem kręgosłupa tzn. szyja wyprostowana, następnie zmień nogę i rękę. Powtórz to ćwiczenie 10 razy w 2 seriach.
  • ćwiczenie podobne do wcześniejszego, połóż się brzuchu, nogi wyprostowane, ręce wzdłuż tułowia. Możesz podłożyć zwinięty ręcznik pod czoło. Zrób wdech i wydech jednocześnie odklejając nogi i tułów od podłoża. Wykonaj to ćwiczenie 15 razy.
  • pozycja: klęk podparty – wykonaj tak zwany koci grzbiet, naprzemiennie powoli wykonuj zgięcia kręgosłupa do góry i na dół. Wykonuj to ćwiczenie 10 razy w 2 seriach.
  • usiądź na krześle i delikatnie rozstaw nogi – powoli zbliżaj tułów do kolan i złap rękoma kostki od zewnętrznej strony. Wytrzymaj 20 sekund. Wykonaj to ćwiczenie 10 razy.
  • stań w lekki rozkroku z lekko ugiętymi kolanami, wyciągnij wyprostowane ręce nad głowę tak aby znalazły się w przedłużeniu tułowia. Wykonując ćwiczenie postaraj się jak najbardziej wyciągnąć tułów do góry. Pochyl się do przodu tak aby tułów był równolegle do ziemi, wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund. Podnieś tułów zachowując wyprostowane plecy.
  • na zakończenie połóż się na plecach, przybliż kolana do klatki piersiowej i oddychaj głęboko przez 15 sekund.